Pages

Tuesday, March 27, 2012

Rinduku....PadaMu...

Assalamualaikum...


pada 27 Feb 2012 aku diterbangkan melalui Etihad Airlines...
Transit di Abu Dhabi...
Dan terus terbang ke Jeddah...




Terasa sangat bersyukur bila pertama kali menatap keindahan Ka'ba...
Tidak pernah  sekali terfikir akan dijemput ke Tanah Suci Makkah secepat ini..Alhamdulillah..





Sesungguhnya aku rindu....
Rindu untuk berada di sana....
sekarang aku faham kenapa mak selalu ckp bila solat selalu rindu utk melihat ka'ba..
sekarang aku sendiri merasakannya...
tak dapat digambarkan betapa meronta jiwa ini untuk berada di sana kembali...
Bukan kemewahan yg dikejari..
bukan duniawi yg diimpi...
tapi hanya mahu beribadah menyucikan hati...


Tidak puas rasanya...
Insya Allah...
suatu hari nanti aku akan kembali...
Ya Allah...
jemput lah kami lagi...
Amiiiinnnnn...

No comments: