Pages

Saturday, June 18, 2011

HambaMu yang hina....

Assalamualaikum...




Ya Allah...Aku sedar betapa besar dosa ku...
Kau berilah aku peluang untuk pulang ke jalanMu..
Aku penat dengan semua sandiwara dunia..Aku penat...
Aku bukan lemah..Cuma tidak terdaya untuk meneruskan segalanya..

Andainya dapat ku putar masa...
Akan ku isi dengan keredhaanMu...
Akan ku tanam pahala-pahala yang Kau janjikan...

Aku manusia hina..
Hanya manusia..
Yang berakal tapi jarang menggunakan nya..
Yang hanya berfikir untuk kesenangan dunia...

Oh dunia...
Mengapa kau kejam..
Aku penat dengan sandiwaramu...


Andainya dapatku tinggalkan dunia...
Lari dari segala drama..
Lari dari manusia...
Tapi dengan amalan yang secetek ini...
Tak mampu untukku berdepan denganMu...
Ya Allah...
Kau kembalikan lah semangatku untuk terus hidup..
Hanya Kau lah yang memahamiku...
Hanya Kau yang tahu betapa berat dugaan yang Kau beri padaku..

Allah berikan ujian pada umatNya tidak lebih dari keupayaan mereka..
Aku telah harungi pelbagai rintangan...
Tapi semuanya hanya dengan mendiamkan diri...
Itu saja yang aku termampu..

Sekian...

No comments: