Sunday, April 1, 2012

Langkawi 2012

Assalamualaikum...

Seminggu selepas balik dari Mekah, kami bertiga pergi ke Kuala Perlis sebab esoknya nak pergi ke Langkawi...

Tidur di T Hotel...
Mak cakap, "apa la nama hotel nye T je?"huhu..
Tapi ok lah hotelnya bersih dan betul-betul depan Jetty Kuala Perlis....
Recommended!



Malam tu dinner kat Medan selera Kuala Perlis...
Kat situ semua makan seafood...
sangat sedap!!

Ikan Jenahak masak stim...
Udang berempah...
sotong goreng tepung 1/2kg!! hambek ko..Puas!!
sayur kailan ikan masin...

masa untuk tweet tweet...hehe...


Esoknya pergi ke jetty...
naik ferry dlm 2jam kot..
ntah lah sebab masa tu tidur..
haha...


Dah sampai Langkawi dah.....
yeay!






Lang Square...
Dataran Helang...


Cantik kat sini cuma diorang kurang jaga skit..


Tunggu sunset untuk snap pictures!!


mencacatkan pemandangan betol mamat yg tersidai kat huruf G tu!!!


Sunset...SubhanAllah...


Esoknya kami pergi beriadah...
Island Hopping...



here we go!

First...Pulau Beras Basah...
Kat sini banyak monyet...
Tips...Jangan bawak makanan dalam plastik biasa..
kalau nak bawak pon letak dalam beg tangan ke, beg baju kecik ke...
jangan la yang transparent...
memang tak sempat lah nak makan..
monyet-monyet tu dah rampas dulu...
even air mineral pon dia amik!
kesian satu family tu...
siap bawak nasi lemak...
habis semua di kebas monyet..
huhu..





Second, Pulau Dayang Bunting...
kat sini pon ade monyet jugak...


Benda ni menggunakan solar...
tapi kalau nak kayuh pon boleh...
1/2jam RM 30




Cable Car...
RM15 for Malaysian...
tunjuk IC...kalau tak RM30...


Jalan kat sini bergegar-gegar..





Nak balik dah.....
kejap je....
Kat sana tak beli apa...
Just beli coklat je...


Dah sampai Kuala Perlis...
Lepas tu kitorang belum nak balik kl lg...
pergi jalan-jalan ke Thailand...
Eh!
hehe...


1 comment:

Farrah MF said...

salam kenal. wahhhh, syioknya jalan2 ke langkawi :)